Про моніторинг рівня навченості учнів 6 – 11 класів Рівненського ліцею «Колегіум» за І семестр 2022 -2023 навчального року
27 лютого 2023
В ліцеї проведено моніторинг результатів навченості учнів 6-11х класів за 1 семестр 2022-2023 н. р.
Мета даного моніторингу – дослідити рівень навчальних досягнень учнів за семестр, порівняти з аналогічними показниками за попередні навчальні періоди, відстежити динаміку зміни показників, визначити проблемні питання. Згідно з планом роботи школи, з метою вивчення знань, умінь і навичок учнів та стану викладання предметів, в кінці І семестру 2022/2023 навчального року адміністрацією школи було проведено аналіз навчальних досягнень учнів 6-11-х класів. Використовуючи індивідуальні, групові та фронтальні форми опитування, вчителями здійснювалось поточне, контрольне оцінювання знань учнів з предметів інваріантної та варіативної складового робочого навчального плану. На підставі результатів опанування учнями матеріалу тем впродовж їх вивчення з урахуванням поточних оцінок, різних видів навчальних, контрольних письмових робіт та навчальної активності школярів учителями-предметниками виставлені тематичні оцінки, а на основі яких виставлено оцінки за І семестр. Врахована динаміка особистих навчальних досягнень учнів з предметів впродовж семестру, важливість тем, тривалість їх вивчення, складність змісту, тощо. Учнів школи на кінець І семестру 2022/2023 навчального року оцінено відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів базової й старшої школи.
Адміністрацією ліцею проведено аналіз навчальних досягнень здобувачів освіти за І семестр 2022-2023 н. р. у порівнянні з відповідним періодом минулого року. І семестр 2022-2023 навчальний рік з високим рівнем навчальних досягнень закінчили 28 ліцеїстів ( 7,39%), достатнім рівнем 118 ліцеїстів (31,13 %), середнім рівнем186 ліцеїстів (49,06%), початковим 47ліцеїстів (12,4 %). Низький СНУ у 7в, 9б, 9а, 10б, 7б, 8а класах, середній СНУ у 11а, 8б, 8в, 6б, 6в, 7а, 10а класах, достатній СНУ у 6а, 11б класах. Порівняно з 1 семестром 2021-2022 н. р., СНУ підвищився у 6в, 8а, 8б, 9а, 11а, 11б класах. У решти класів цей показник став нищим. Результати навчальних досягнень учнів 6-11класів за І семестр 2021-2022 н. р. показані в таблиці ( Додаток). Учні 5-х класів оцінювались за рівнями. 7 учнів 5-11 класів знаходяться на сімейній формі навчання. Всі учні закінчили семестр з середнім рівнем навченості. 6 учнів знаходяться на патронажному навчанні. 60 учнів –на екстернатній формі навчання.
Аналіз рівнів навченості за предметами показує, що на середньому рівні навченості залишаються предмети геометрія і алгебра, на достатньому рівні - фізика, історія України, хімія, укр. мова, укр. література, зарубіжна література, англійська мова, біологія, на високому рівні- інформатика і всесвітня історія.
Аналіз якості рівня навченості показує, що причинами виникнення проблем щодо динаміки успішності є низька мотиваційна основа, недостатній моніторинговий супровід освітнього процесу та завищений рівень самооцінки групи учнів, відсутня система роботи з учнями з низьким рівнем знань й учнями, які пропускають заняття через хворобу, недостатній зв'язок учителів із батьками, несвоєчасне повідомлення батьків про рівень успішності дітей через електронний щоденник. Фактором негативного впливу на рівень навчальних досягнень учнів залишається змішане навчання, недостатнє володіння і практичне втілення таких важливих педагогічних компетентностей як комунікативна, компетентність самоосвіти і саморозвитку, продуктивної та творчої діяльності. Тому, плануючи роботу на ІІ семестр 2022-2023 н. р., вчителям потрібно взяти до уваги рекомендації, описані нижче.
Провести батьківські збори та ознайомити батьків з результатами навчальних досягнень учнів.
Скласти індивідуальний план роботи з учнями, що навчаються на початковому рівні.
Забезпечити підвищення якості освіти шляхом оновлення змісту, форм і методів навчання та виховання, впровадження компетентнісного підходу, програм допрофільної підготовки та профільного навчання, удосконалення навчальних програм, зміцнення матеріально-технічної бази, підвищення рівня професійної компетентності педагогів.
Забезпечувати формування в учнів компетентностей, що знадобляться їм у сучасному світі: володіння іноземними мовами та інформаційними технологіями, уміння критично мислити, співпрацювати з іншими, навчатися впродовж життя, бути відповідальними громадянами своєї країни.
Формувати інформаційну культуру учнів та педагогічних працівників відповідно до їхніх інформаційних потреб.
Залучати учнів та педагогічних працівників до участі в on – line, of – line проектах, програмах, експериментах, олімпіадах, конкурсах, Інтернет – заходах (семінари, вебінари, скайп-наради), Інтернет-олімпіади.
Використовувати Інтернет – ресурси та сервіси як засіб інформаційної освіти вчителя та учня.
Удосконалювати систему змішаного навчання та забезпечення за її допомогою ефективного використання ІКТ.
Запроваджувати інноваційні, ігрові технології навчання, інтерактивні методи групового навчання, проблемні методики з розвитку критичного і системного мислення тощо;
Корегувати зміст окремих тем навчальних предметів з акцентом на особистісно-розвивальні інтереси учнів задля підвищення якості навчання.
Провести виховні години та години спілкування в присутності психолога закладу з метою виявлення психологічного фактору, що може впливати на рівень навчальних досягнень учнів.
Заступник директора з НВР О. Присяжнюк