Рівненський НВК «Колегіум» є експериментальним навчальним закладом всеукраїнського рівня з теми «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі» (Наказ МОН України №88 від 15.02.2016р). Відповідно до програми дослідно-експериментальної роботи у 2018-2019 навчальному році були проведені заходи, спрямовані на реалізацію завдань експерименту.
Вчителі взяли участь у роботі:
– Літньої школи вчителів-експериментаторів Clever: Shcool of Natural and Mathematical Sciences, де склали перспективні плани щодо реалізації завдань експерименту. Вчителі закладу працювали в «Інтерактивній школі творчого вчителя»;
– міжпредметної науково-практичної конференції «Проблеми та перспективи реалізації STEM-освіти»;
– міжнародної науково-практичної конференції «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу. Clever: School of Natural and Mathematical Sciences», у рамках Десятої міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2019.
Вчителі закладу були учасниками :
Рівненський НВК «Колегіум» є експериментальним навчальним закладом всеукраїнського рівня з теми «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі» (Наказ МОН України №88 від 15.02.2016 р). Відповідно до програм дослідно-експериментальної роботи у 2018-2019 навчальному році діяльність педагогічного колективу закладу була спрямована на реалізацію наступних завдань:
У липні 2018 року вчитель Л. Максимчук була учасником Літньої школи вчителів-експериментаторів Clever: Schcool of Natural and Mathematical Sciences, де склала перспективні плани щодо реалізації завдань експерименту. Впродовж 2018-2019 навчального року вчителем біології Л. Максимчук була реалізована програма факультативного курсу «Екологія рідного міста». Вчителі Хойна Н.В. та Дзюра Т.В. були учасниками Всеукраїнського онлайн-марафону «Навчальна діяльність старшокласників за сучасних умов: організація, мотивація, результат». Учителі Максимчук Л.М. та Воротеляк А.В. були доповідачами міжнародної науково-практичної конференції «Варіативнімоделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу. Clever: Schcool of Natural and Mathematical Sciences», у рамках Х міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2019», де представили результати експериментальної діяльності з питання використання мультидисциплінарних зав’язків при вивченні математики, географії, біології та екології та роботи з обдарованими учнями у напрямку наукових досліджень. Учитель географії Хойна Н.В. була учасником розширеного засідання Вченої ради Українського географічного товариства (28.02-01.03.2019 р.) та Всеукраїнського науково-методичного семінару «Освітньо-виховні виміри сучасної географічної науки», що проходили на базі МЕГУ, також учитель працювала в міській творчій групі «Віртуальний кабінет географії та економіки». В рамках зимової сесії «Інтерактивної школи творчого вчителя», вчителі кафедри Курносікова Л.І., Демчук Т.В., Максимчук Л.М., Хойна Н.В. і Дзюра Т.В. були учасниками вебінарів з фахових предметів, а Хойна Н.В. і Дзюра Т.В. стали окрім цього ще й учасниками Всеукраїнського онлайн-марафону «Навчальна діяльність старшокласників за сучасних умов: організація, мотивація, результат», Зуєва Р.Т. – учасником міжпредметної науково-практичної конференції «Проблеми та перспективи реалізації STEM-освіти». Також учитель Дзюра Т.В. пройшла тренінг «Освітнє ПЗ для інтерактивних дошок» з метою ефективного використання встановленої у грудні 2018 року інтерактивної дошки у кабінеті математики. Вчитель математики Присяжнюк М. В. ініціювала та розвинула ідею застосування 3D-ручки для формування просторової уяви та розвитку творчих здібностей учнівської молоді на уроках та у позаурочний час. Окрім цього М. Присяжнюк представила проект «Використання 3D ручки на уроках геометрії в 10-11-х класах» на стартапі інноваційних рішень та ідей для освіти (вересень 2018 року, РОІППО). Вчителі математики Присяжнюк М. В., Зуєва Р. Т., Демчук Т. В., Дзюра Т.В. мотивували учнів до участі у акції, присвяченій Всесвітньому Дню таблиці множення, під час якої колегіанти створили творчі проекти та моделі таблиці множення, що забезпечило оптимальні умови для мотивації вивчення математики.
У цьому навчальному році вчителі та учні вперше взяли участь у ІІІ Всеукраїнській інтернет-олімпіаді «На Урок» з математики (11 учасників).
Загалом у 2018-2019 навчальному році педагоги кафедри природничо-математичних дисциплін взяли участь у 23 вебінарах, де отримали відповідні сертифікати. Результатами педагогічної діяльності педагогів кафедри окрім досягнень обдарованих дітей є публікації : сайт naurok.com.ua – «Урок геометрії» (Дзюра Т. В.), авторський матеріал тижня кафедри природничо-математичних дисциплін «Пройди світ» (Дзюра Т.В., Хойна Н.В.) та квест «Математична розминка для 6-9 класів» (Присяжнюк М. В.); «Освітній навігатор» «Урок біології в 6 класі», сайт http://libr.rv.ua/ua/navigator/ (Максимчук Л.М.); Всеукраїнський науково-практичний семінар «Сучасний стан, проблеми та перспективи географічної науки в Україні», присвячений 65-річчю з дня народження проф. О. В. Заставецької (стаття «Повторення, перевірка та оцінка знань на уроках георафії», матеріали семінару, 2018, м.Тернопіль, ТНПУ) (Хойна Н.В.); ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Університет і школа: перспективи співпраці» (стаття «Лекційно-семінарська система викладання географії», збірник тез; НУВГП, 2019) (Хойна Н.В.).
Вчителем фізики В. Шевчуком у 2018-2019 навчальному році в рамках проекту «Цікава наука» створено 2 авторських відео. Місією проекту В. Шевчук визначив популяризацію наук природничо-математичного спрямування у суспільстві, поглиблення інтересу до їх вивчення, пропагування здорового та екологічного способу життя, розширення знань людини про Всесвіт та своє місце в ньому. У квітні 2019 року Віталій Павлович разом із 11-класниками відвідав «Наукові пікніки» в м. Києві та представив власний досвід роботи над проектом «Цікава наука». В. Шевчук також представляв власний досвід у рамках проектів «Марш за науку» та «Дні науки» у Києві (травень 2019 року).
У такий спосіб можна констатувати, що педагогічний колектив докладає значних зусиль щодо визначення процесуально-технологічних особливостей запровадження варіативних моделей та критеріїв результативності освітнього процесу в умовах використання мультимедійних засобів. Завдання експериментальної роботи у 2018-2019 навчальному році виконані.
Результатами експериментальної роботи є:
18 квітня 2017 року у Рівненському НВК «Колегіум» відбувся круглий стіл в рамках дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі». Педагогічний колектив НВК «Колегіум» зустрічався із науковим керівником ДЕР, кандидатом педагогічних наук, провідним науковим співробітником Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України Оленою Олександрівною Гриб’юк.
Олена Олександрівна висвітлила питання «Стан і тенденції інноваційного розвитку освітньої системи України та інформувала про хід та завдання дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі»
У роботі круглого столу також взяли участь представник и РОППО: Гавлітіна Т.М., Крутова Н.І., Харченко Н.Б.
Педагоги кафедри природничо-математичних дисциплін НВК «Колегіум» представили власні педагогічні ідеї у контексті ДЕР.
Усі учасники круглого столу відзначили перспективність та актуальність обраної теми та виокремили завдання на 2017 рік. У найближчих планах – участь у Літній школі вчителів-експериментаторів та впровадження ідей у педагогічну практику з вересня 2017 року.
Про експеримент Рівненського НВК «Колегіум»
знає вся Україна
Модель інноваційного загальноосвітнього закладу | А.Воротеляк, С.Карпенчук | Київ | Шкільний світ, «Завуч» | №2 (440), січень 2011 | |
«Працюємо в умовах експерименту» у журналі | А.Воротеляк, С.Карпенчук | Рівне | «Нова педагогічна думка» | №3 , вересень 2011 | |
Працюємо в умовах експерименту | А.Воротеляк | Київ | Шкільний світ, «Директор школи» | №46 (670), грудень 2011 | |
Вчимося й учімо мислити | С.Карпенчук | Рівне | РДГУ | 2010 | |
Коопероване навчання | О.Присяжнюк | Київ | Шкільний світ, «Директор школи | № 1, січень 2012р. | |
Педагогічні інновації – вимога часу | О.Присяжнюк | Київ | Шкільний світ, «Директор школи | № 2, січень 2012р. | |
Концепція
дослідно-експериментальної роботи Рівненського НВК «Колегіум» | А.Воротеляк, С.Карпенчук | Рівне | Обереги | 2013 | |
«Синтетичне мислення. Науково-практичний семінар»
| А.Воротеляк | Київ | Шкільний світ, «Завуч» | № 1, січень 2014 р. | |
«Нормативне забезпечення науково-методичної роботи» | А.Воротеляк | Київ | Шкільний світ, «Завуч» | № 2, лютий 2014 р | |
Реалізація основних принципів педагогіки Монтессорі на заняттях факультативу «Інтелектика» | Н.Руденко | Варшава | Autokreacja innowacyjna w procesie wychowawczym | 2014 | |
Активізація пізнавальних інтересів та творчого потенціалу учнів в умовах акмеологічного простору уроку математики. | Р.Зуєва | Київ, Вид. «Плеяди»
| “Відкритий урок: розробки, технології, досвід” http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/43310/ | жовтень, 2014
Відзнака видавництва «Шкільний світ» | |
Біологія у світі казок. Інтегративний підхід як основний чинник формування цілісного мислення учня. | Л.Максимчук | Київ, Вид. «Плеяди» | “Відкритий урок: розробки, технології, досвід” http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/43316/ | Грудень, 2014
Відзнака видавництва «Шкільний світ» | |
Формування мислительної сфери учнів в умовах акмеологічного простору уроку німецької мови. З досвіду роботи.
| А.Воротеляк | Київ,
Форум педагогічних ідей | “Відкритий урок: розробки, технології, досвід”
http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/43148/ | Грудень, 2014
Відзнака видавництва «Шкільний світ» | |
Інноваційні підходи до розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури . | Л.Рудюк | Київ, Вид. «Плеяди | Журнал “Відкритий урок: розробки, технології, досвід” | Грудень, №12/2014 | |
Організація науково-дослідницької роботи учнів . http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/43419/ | Л.Рудюк | Київ, Вид. «Плеяди | “Відкритий урок: розробки, технології, досвід” | Січень, №01/2015. | |
Розробка уроку української мови для 5 класу з теми «Лист. Адреса» | Г.Кравчук | Київ, Вид. «Плеяди | “Відкритий урок: розробки, технології, досвід” http://osvita.ua/school/lessons_summary/mova/43536/ | Грудень, №12/2014 | |
Формування цілісного уявлення про світову культуру в мовах акмеологічного простору уроку художньо-естетичного циклу | А.Опришко
Л.Тивончук | Київ, Вид. «Плеяди | “Відкритий урок: розробки, технології, досвід” http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/43653/ | Грудень 2014
Відзнака видавництва | |
Формування комунікативної особистості в умовах акмеологічного простору уроку словесності | О.Мороз | Київ, Вид. «Плеяди | “Відкритий урок: розробки, технології, досвід” http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/43793/ | 2014
Відзнака видавництва | |
Науково-методична робота з учителями, яка сприяє розвитку мислення | А.Воротеляк | Київ, вид. Шкільний світ | ж. «Школа» | 2014
№8 | |
Модель інноваційного навчального закладу «Акме-школа»
журналі | С.Карпенчук, А.Воротеляк | Київ, Вид. «Плеяди | “Відкритий урок: розробки, технології, досвід” http://osvita.ua/school/lessons_summary/administration/43810/
| 2015
№01/2015.
Відзнака видавництва |